1. Polityka
Chociaż nie raz korci nas, żeby skomentować bieżące wydarzenia polityczne i gospodarcze, lepiej ugryźć się w język. Nasz rozmówca może mieć zgoła odmienne zdanie na temat katastrofy Smoleńskiej, wprowadzenie pigułki dzień po czy afery podsłuchowej. Polityka w naszym kraju przez ostatnie lata, jest tematem grząskim i ryzykownym, podziały społeczne są tak duże, że czasami opowiedzenie się, po której ze stron, może spowodować, że klient może do nas już nie wrócić.
2. Moralność
Równie ryzykowne jest rozmawianie o moralności. Ludzie mają różne poglądy, a poglądy mają to do siebie, że niekoniecznie widać je na pierwszy rzut oka. Moralność to zbiór zasad, które określają, co jest dobre, a co złe. To kultura, środowisko, rodzice, religia i wiele innych czynników kształtuje to, co jako jednostki postrzegamy jako dobre, a co jako złe. Aborcja, eutanazja, kara śmierci — naprawdę interesuje cię, co sądzi o tym twój klient? A klienta obok?
3. Religia
W rozmowach towarzyskich należy unikać tematów, które mogą doprowadzić do podziałów, czy kłótni. Często to, co związane z religią wiąże się z całym światopoglądem, a więc i z uznaniem co jest moralne, a co nie, a także z poglądami politycznymi. Tematu religii trzeba więc unikać, że tak pozwolę sobie zażartować, jak ognia piekielnego. Inaczej można się poważnie sparzyć.
4. Inni klienci
Jeśli mówisz coś o swoich klientach, mów tylko dobrze. I mów tak, żeby nie było wiadomo, o kogo dokładnie chodzi. Może się bowiem okazać, że klient na fotelu zna dobrze osobę, o której mówisz i później jej to wszystko powtórzy. Niech cię nie korci obmawianie klientów, osoby słuchające, od razu poczują trwogę, że i o nich będziesz rozpowiadać nieprzyjemne informacje. A nikt nie lubi być obgadywany za plecami! Nie mów też źle o konkurencji, to nie przysporzy ci przyjaciół. Przede wszystkim wypowiadaj się z szacunkiem.
5. Dzieci
Nie zaczynaj sama/sam z siebie tematu rodziny, a zwłaszcza tematu dzieci. Wiele kobiet ma problem z zajściem w ciąże i poruszanie kwestii potomstwa może być dla nich niezwykle bolesne. Jeśli osoba na fotelu sama z siebie ma ochotę opowiadać o swoich dzieciach, rodzinie, rozwodzie, problemach — w porządku. Słuchaj z empatią, ale staraj się unikać nadmiernego komentowania. Ludzie lubią opowiadać o sobie, pozwól im na to.